Engle og PowerHealing

Skovbadning

Skovbadning er et japansk begreb. På japansk hedder det ``Shinrin Yoku´´ Det er en skovterapi form, som japanerne har arbejdet med siden 80´erne, og en terapiform som man i Japan får udskrevet på recept af sin læge, bl. a imod stress.

Skovbadning betyder ikke, at du smider tøjet og bader i en sø i skoven. Skovbadning betyder, at du åbner dig for skoven med alle dine sanser, og på den måde ”bader” dig i disse indtryk og den atmosfære, der er til stede. At du ”suger ” skoven til dig.
Man ”bader i træer” og fyldes med energi og glade tanker bare ved, at opholde sig under og imellem træer.

Find en dag eller flere dage, som du krydser af i kalenderen. Der skal helst ikke være noget andet, du skal de dage. Dine tanker skal nemlig ikke hele tiden kredser om det, der stresser dig og få dig til at kikke på klokken hele tiden.

Sæt en time eller to af til skovturen. Det handler på ingen måde om at komme fra A til B, som en vandretur ville handle om. Det handler om at være til stedet i skoven. Planlæg hjemmefra hvor du vil tage hen, og hvad du skal have med. Måske et sidde- eller liggeunderlag vil være godt. Men mobil telefonen skal kun med, hvis det gør dig tryg. Den skal være på lydløs og skal ikke bruges til at tage billeder med. Du skal heller ikke tage hunden med på disse særlige skovture.

  • Start med at finde dit naturområde, en skov eller træ i haven. Hvis du går i skoven, skal du gå væk fra stierne (det må man godt i de danske statsskove).
  • Når du er kommet ud til dit sted, går du til det træ, der tiltrækker dig mest.
  • Gå tæt på træet, og iagttag det nøje; dets blade, alle de forskellige nuancer af grønt. Hvilken grøn kan du bedst lide? Er der antydning af gult?
  • Mærk vinden på dit ansigt. Træk vejret langsomt, tag nogle dybe vejrtrækninger. Sæt fingeren på din hals/dit håndled, kan du mærke din puls?
  • Lyt også til andre lyde. Er der vind i bladene? Hvad mere kan du høre? En motorsav i det fjerne, eller en fjern samtale? En fugl eller flere? Eller er du alene?
  • Træk vejret i lange dybe vejrtrækninger, helt ned i maven. Kan du høre din vejrtrækning i din næse? Kan du mærke luften fra din næse på din hånd? Gå helt tæt på træet, og mærk på barken, hold på en gren, læg øret helt ind til stammen. Hvis det blæser kan du høre det i stammen. Kig på hele træet igen. Når du trækker vejret ind, trækker du træet ind, og når du puster ud, trækker træet ud. I er i samme rytme. Træet har brug for dét, vi puster ud, og vi har brug for det træet frigiver.
  • Sæt dig op ad stammen, eller læn dig op ad træstammen. Mærk træets styrke på din ryg. På denne måde kan du stå et stykke tid, og trække vejret med træet. Giv dig selv den tid, du har brug for, det er vigtigt ikke at have travlt. Eller læg dig ned på jorden, og kig op i trækronen. Se, om der er andet liv i dit træ, insekter, fugle, egern.
  • Inden du forlader stedet igen, så tak for oplevelsen.

Sådan en skovbadning kan have positiv indvirkning på dig i op til 30 dage. Selv på en vinterdag, hvor træerne sover, kan de give dig den ro du har brug for.

Skovbadning er også godt ved angst, depression og ADHD. Hvis du tager dit barn med i skoven til skovbadning, så vær med som guide og eller I kan gøre det sammen. Bare husk at vær stille og oplev lydene og mærk skoven. 


Positiv, kærlig og taknemmelig

Jeg er i gang med et on-line kursus hos Kyle Gray, hvor han b.a siger, at det er vigtigt at være positiv, kærlig og taknemmelig.
Jeg har fundet ud af, at det er meget nemmere at være kærlig og taknemmelig. Jeg kan skrive 10 ting ned, hver dag, som jeg er taknemmelig over, jeg kan have kærlige følelser over for venner og familie endda over for fremmende, men at være positiv i tanke og handling, det falder mig ofte meget svært.

Jeg har opdaget, at negative tanker og handlinger er nemmere at få frem end positive.
Jeg skal bare sætte mig i bilen og køre, og ved første sidevej, hvor en eller anden bilist kører ud foran mig, så er jeg oppe på 180 i mine tanker - din store klovn, hvad laver du??
I sådan en situation synes jeg, det er svært at være positiv og sige, hvor var det godt mine bremser virker, så vi ikke kom til skade.
Hvis jeg er ude og handle, og der hele tiden er en der skubber sin vogn ind i mig, så kan jeg i mine tanker virkelig bande denne person langt væk. Her synes jeg også det er svært, at vende mig om og sige - undskyld, men du skubber din vogn ind i mig hele tiden, er det fordi jeg går for langsomt??
Hvis en af mine venner eller en i min familie kommer til at gøre mig ked af det, så kan jeg i måneder have negative tanker om, hvor dumme de var, hvor ked af jeg blev, og hvad jeg vil gøre og sige næste gang jeg ser dem. :-) hvilket ikke sker, da jeg er et godt og kærligt menneske. Men bare det, at jeg har tankerne om det, gør det svært at være positiv hele tiden.
Mine tanker kan køre rundt i, hvad det var der skete, og ofte er det den ting de gjorde forkert og ikke, hvordan jeg evt. kunne have forebygget, at det gik som det gik - og dette kan stå på i måneder....

Jeg er nu begyndt, at sige undskyld til englene og bede dem om, at tømme mit hoved for negative tanker, og i stedet fylde mit hoved med alt muligt positivt.
Når jeg skal sove, så komme de negative tanker, så nu har jeg lavet en lille remse, som jeg siger, hver aften.: Jeg er færdig med dagens arbejde, der er ikke mere fysisk, psykisk eller spirituelt, som jeg skal tage mig af i dag, nu skal jeg sove, så jeg kan være frisk i morgen tidlig.... :-)

When I sleep right, I shine bright heart
 


Tankemylder og balloner

Man kan have/få tankemylder af forskellige årsager, selv fik jeg det, da jeg blev udsat for, at min daværende afd.leder terroriserde og hetzede mig, hvilket endte med en fyring. Jeg fik konstateret PTSD, hvilket er en af årsagerne til, at jeg startede med, at interesse mig for engle, healing og kortlæsning.
Tankemylderet kan komme af stress, sorg, store ændringer i ens liv - skilsmisse, fyring, kærestesorg, sorg over familie medlemmers død, sygdom - især livstruende - listen er faktisk uendelig.

Jeg havde tankemylder hele tiden, det eneste der stoppede tankerne fra at komme, var kun når jeg lå på sofaen og så underlige serier. Jeg havde dem, når jeg gik tur, spiste, var sammen med andre, når jeg skulle sove ja- faktisk hele tiden.
Da jeg bor alene, var jeg så heldig, at jeg kunne stå op, og trave rundt i huset, eller lægge mig på sofaen og se ``kedeligt´´ fjernsyn. Det vigtige var, at det ikke var krimier eller andet, der kunne holde mig vågen, men ting der sløvede så jeg kunne sove på sofaen, for i det mindste at få noget søvn.
Jeg valgte, at sige til mig selv, ``det her er normalt´´ for ikke at stresse mig selv yderligere, og for at kunne fungere dagen efter, hvor jeg måske kun havde fået et par timers søvn.

Efter at jeg startede op med forskellige kurser omkring engle og meditation, så lærte jeg forskellige teknikker - har prøvet dem alle - og den jeg bedst kan lide, som jeg også fortæller mine klienter om, det er den med ballonerne.

Man forestiller sig, at tanken er en ballon, der kommer flyvende, og da man ikke skal bruge ballonen, så skal man ikke holde fast i snoren, men bare bede ballonen om at flyve videre. Til at begynde med, er det lidt underligt, man vil rigtig gerne holde fast i snoren, men efterhånden så falder det en mere naturligt, og til sidst så falder man hurtigere og hurtigere i søvn.

Til sidst er det vigtigt at huske, at tanker kommer og går, det er naturligt. De tanker man ikke ønsker, det er dem der bare myldre ind - ofte hulter til bulter - uden mål og med, de tanker der virker forstyrrende i ens dagligdag og om natten, så mana bruger så meget energi på dem, at ens dagligdag ikke længere hænger sammen.

Håber du kan bruge dette råd  - og jeg ønsker dig en god nattesøvn :-)


 




(C) 2018 Lavet med NemmeHjemmesider.dk

Hjemmeside fra NemmeHjemmesider.dk